spl_hero_vs_maru vod

Proleague 2014, runda 4, Playoffs – CJ vs JinAir, herO (P) vs Maru (T)


W tym tygodniu szykuję dla Was analizę finału amerykańskiej edycji WCS, ale zaczniemy od analizy meczu z koreańskiej proligi pomiędzy Kim „herO” Joon Ho (Protoss, CJ Entus) i Cho „Maru” Sung Choo (Terran, Jin Air Green Wings). Aby przynieść zwycięstwo drużynie, herO musiał pokonać Maru, a potem najprawdopodobniej sOs, więc ciążyła na nim bardzo duża presja. Czy uda mu się pokonać Terrana, który na Out Boxer ma wyjątkowo wysoką skuteczność?

Nagranie

Mapa: Out Boxer

herO (Protoss): Pylon, Gateway, 1 gaz, Pylon, drugi Nexus
Maru (Terran): szybka ekspansja bez gazu Supply Depot, Barracks, drugi Command Center
herO: Cybernetics Core, do 2 gazów, Stalker, Warp Gate, Mothership Core
Maru: do 3 Barracks, 2 gazy, Bunker w ekspansji, 1 Tech Lab
herO: Robotics Facility, do 4 gazów, Robotics Bay
Maru: Stimpack, do 3 gazów, Engineering Bay (+1 do ataku), Factory, Turret w ekspansji
herO: do 3 Gateway, produkcja Collossus, 2 Forge, Twilight Council, Thermal Lance
Maru: do 2 Tech Lab / 1 Reactor na Barracks, Combat Shields, do 4 gazów, Starport
herO: Blink, do 6 Gateway
Maru: do 5 Barracks (2 Reactor / 3 Tech Lab), Armory, do 2 Engineering Bay (przy 1/1), drop pierwszymi dwoma Medivacami – dobra wymiana za Stalkery; chwilę potem ponawia drop na drugą bazę – niszczy Nexus ale po niekorzystnej wymianie
herO: odbudowuje drugi Nexus, trzeci Nexus
Maru: dodaje Vikingi, do 2 Starport, wykorzystuje tylko jeden Engineering Bay, trzeci Command Center, kontratak – bardzo dobra wymiana i zmusza do anulowania budowy trzeciego Nexusa
herO: do 8 Gateway, powstrzymuje z trudem presję Terrana przy pomocy Collossus / Stalker
Maru: do 8 Barracks

Protoss nie wywiera żadnej presji na szybszej ekspansji Maru, zaś swoją przewagę w wydobyciu gazu próbuje zamienić na kolosy. Jednak herO traci stanowczo za dużo Stalkerów w obronie przeciwko pierwszemu dropowi Terrana. Utrata Nexusa chwilę później to również następstwo tego błędu.
Od tego momentu herO nie jest w stanie wyprodukować większej armii, a decyzją o zagraniu od razu podwójnej ekspansji dodatkowo zmusza się do walki w niekorzystnym terenie przed uzbieraniem kilku kolosów.


Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>