od_zera_do_progamera_008 terran tv

Od zera do progamera #8 – o APM i szybkości gracza


Wielki Piątek w StarCraft 2 okazał się dla mnie źródłem… pięciu wielkich porażek. Tylko dwie wygrane na siedem gier raczej nie dają wielkich nadziei na prędki awans do diamentowej ligi, ale i tak liczę, że w przyszłym tygodniu uda mi się osiągnąć ten pierwszy ligowy cel. W przegranych grach w szczególności wyszły moje braki w grze przeciwko Zergom, chociaż z drugiej strony uważam, że zagrałem wczoraj dwie najlepsze dotychczas gry na tę rasę. Oglądając gry możecie zwrócić uwagę, że w każdej grze zagrałem trochę inne proporcje między Marine/Marauder, z różnymi skutkami, chociaż cechą wspólną wszystkich gier na Zergów było zaskoczenie atakiem Roachów i wciąż słaba kontrola mapy. W grze na Protossa jestem jeszcze stanowczo zbyt pasywny i źle komponuję mój pierwszy limit wojska. Tymczasem wnioski wyciągnięte z przegranych gier na Terrana sprawiły, że najpewniej w tej chwili gram właśnie przeciwko innym Terranom.

APM i szybkość gracza

W przerwach między grami opowiadałem o tym, jak interpretować statystykę APM (Actions Per Minute, liczbę akcji na minutę) oraz czym jest szybkość gracza. To była idealna okazja, żeby wytłumaczyć, dlaczego gracze już na początku gry powinni wykonywać pewną liczbę zbędnych akcji oraz jaka jest jedyna słuszna moim zdaniem droga do zwiększenia faktycznej prędkości w grze. Na ile zależy to od naszych zdolności manualnych, a na ile od mentalnych? Temat APM zdecydowanie uważam za niewyczerpany, ale mam nadzieję, że moimi spostrzeżeniami uda mi się Was zmusić do krytycznej oceny swojej gry.

Nagranie z audycji


Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>