wcsam_xigua_vs_heart vod

WCS America 2014 S2 Ro16, grupa A – XiGua (Z) vs Heart (T)


Czas na kolejny VOD. Dzisiaj wybrałem dla Was bardzo widowiskowy mecz pomiędzy Lei „XiGua” Wang (Zerg, Invictus Gaming, Chiny) oraz Kim „Heart” Min Hyuk (Terran, Axiom, Korea Południowa), rozegrany w grupie A pierwszej szesnastki turnieju WCS America 2014. Zwłaszcza druga gra zrobiła na mnie niesamowite wrażenie i ciekaw jestem, co o niej uważacie!

Nagranie

Analiza z komentarzem

Mapa nr 1 (od 8:40): Overgrowth LE

XiGua (Zerg): najszybsza ekspansja z szybkim gazem Overlord, drugie Hatchery, 1 gaz, Spawning Pool, Overlord
Heart (Terran): bezpieczna ekspansja Supply Depot, Barracks, 1 gaz, Reaper, drugi Command Center, Supply Depot
XiGua: 6 Zerglingów, do 3 Queen, Metabolic Boost (prędkość do Zerglingów)
Heart: Reactor, Factory, Starport, do 2 gazów, produkcja Hellion
XiGua: trzecie Hatchery, do 2 gazów, do 4 Queen, produkcja Zergling, 2 Evolution Chamber (Melee)
Heart: Stimpack, Viking, trzeci Command Center, Bunker w ekspansji
XiGua: do 4 gazów, Baneling Nest, Lair
Heart: 2 Engineering Bay, do 3 Barracks (2 Reactor / 1 Tech Lab), do 4 gazów, drop do głównej bazy i presja Hellionami na trzecią bazę Zerga – odcina oba wydobycia, zabija 15 Drone!
XiGua: Spire, Centrifugal Hooks (prędkość do Baneling)
Heart: do 5 Barracks (4 Reactor / 1 Tech Lab), uruchamia trzecią bazę, Armory, produkcja Widow Mines, kolejny drop i atak na trzecią lądem – zabija kolejne 10 Drone, korzystne wymiany
XiGua: do 6 gazów, próbuje ustabilizować grę na ciągłej produkcji Zergling / Baneling
Heart: do 7 Barracks, do 2 Factory, niszczy próbę kontrataku w bardzo korzystnej wymianie, gg

Zamysłem Terrana była presja dropem Marines i Hellionami, co wykonał po prostu świetnie. Ale nie bez „pomocy” Zerga, który po opracowaniu prędkości do Zerglingów zaczął je robić kosztem Drone i nie był w stanie doprowadzić do korzystnej wymiany, ani dobrze wykorzystać w obronie. Gdy próbuje odrobić Drone, jest już za późno – Terran przejął inicjatywę i nie oddał jej do końca gry oraz wykorzystał ją w bardzo korzystnej presji na obie bazy XiGua.
Należy pochwalić Hearta za bardzo dobre przygotowanie otwarcia (zestrzelenie Overlordów) oraz świetną kontrolę jednostek – we wszystkich wymianach był bardzo wydajny (może nie licząc małej wpadki na środku mapy pod koniec gry).


Mapa nr 2 (od 20:40): Frost LE

XiGua (Zerg): najszybsza ekspansja z szybkim gazem Overlord, drugie Hatchery, 1 gaz, Spawning Pool, Overlord
Heart (Terran): bezpieczna ekspansja Supply Depot, Barracks, 1 gaz, Reaper, drugi Command Center, Supply Depot
XiGua: 4 Zerglingi, do 3 Queen, Metabolic Boost
Heart: Factory, Reactor, trzeci Command Center, Starport, produkcja Hellion
XiGua: trzecie Hatchery, do 2 gazów
Heart: Banshee, do 2 gazów
XiGua: masowa produkcja Zergling, Baneling Nest
Heart: 2 Engineering Bay, Stimpack, Bunker w ekspansji, do 3 Barracks, do 4 gazów
XiGua: ukrywa Zerglingi i czeka na wyjście Terrana i przełamuje obronę – niekorzystna wymiana ale zabija 41 SCV!; w tym momencie 39 Drone
Heart: stabilizuje grę, Combat Shields, w tym momencie 7 SCV + 3 Orbital
XiGua: kolejny atak, tym razem bardzo duże straty, do 5 gazów, Lair, 2 Evolution Chamber (Melee)
Heart: Viking, do 6 Barracks (5 Reactor / 1 Tech Lab)
XiGua: czwarte i piąte Hatchery (ekspansja i w bazie), Spire, Centrifugal Hooks
Heart: uruchamia trzecie wydobycie, świetny drop do głównej bazy Zerga (odcina wydobycie, zabija Drone) z jednoczesną presją Banshee na drugą bazę
XiGua: produkcja Mutalisk, wypycha Terrana ze swojej połowy mapy, do 8 gazów
Heart: Armory, produkcja Widow Mines, do 5 gazów
XiGua: odcina Banelingami trzecie wydobycie Terrana, ale gra niekorzystne wymiany na środku mapy
Heart: do 2 Factory (1 Reactor / 1 Tech Lab), do 8 Barracks, czwarty Command Center (w bazie), dodaje Thory
XiGua: szóste Hatchery, 65 Baneling, atak i bardzo nieudana wymiana, oddziela Mutaliski, niszczy czwartą bazę
Heart: natychmiast kontratakuje i przechwytuje Banelingi w produkcji, gra dalsze rewelacyjne wymiany

XiGua stawia wszystko na jedną kartę – jego pierwszy atak zadaje bardzo duże zniszczenia. Ale czy decyzja o dalszej produkcji Zerglingów i Banelingów była słuszna? Na pewno była kusząca, ponieważ Heart zdawał się być bardzo blisko przegranej. Możemy oczywiście się mądrzyć po fakcie, ale widzimy, że Zerg by dużo lepiej wyszedł na powiększeniu przewagi ekonomicznej.
Kolejne błędy, jakie można zauważyć w grze Zerga, to kilka niepotrzebnych walk poza creepem i na połowie mapy Terrana oraz przesadzona liczba Banelingów względem reszty armii podczas jednej bitwy.
Nie oszukujmy się, nawet popełniając takie błędy, Zerg z taką przewagą w większości przypadków wygrywa – to absolutnie niesamowita kontrola Hearta i umiejętność podtrzymywania presji nawet sporo mniejszą armią sprawiły, że przegraną grę zamienił w wygraną.


Trzeciej gry nie było, Heart wygrywa 2:0!

3 komentarzy on WCS America 2014 S2 Ro16, grupa A – XiGua (Z) vs Heart (T)

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>