Proleague 2014, runda 4, finał – SKT vs JinAir, SoulKey (Z) vs sOs (P)
Dzisiaj kolejny mecz z proligi, tym razem ze spotkania finałowego czwartej rundy! Przyjrzymy się grze pomiędzy Kim „Soulkey” Min Chul (Zerg, SK Telecom T1) oraz Kim „sOs” Yoo Jin (Protoss, Jin Air Green Wings).
A już za półtora tygodnia rozpoczną się półfinały tego sezonu Proleague, rozgrywane systemem po 3 duże mecze (jeden półfinał – 3 dni). To będzie walka o najwyższą stawkę, a oglądać będziemy mecze pomiędzy SK Telecom T1 i CJ Entus oraz pomiędzy Jin Air Wings i KT Rolster!
Nagranie
Soulkey (Zerg): ultra-bezpieczna ekspansja (9) Spawning Pool, Overlord, 2 Zerglingi, drugie Hatchery
sOs (Protoss): pod ekspansję lub cannon rush Pylon (przy ekspansji), Forge, Cannon
Soulkey: 2 Queen
sOs: opóźnia ekspansję Gateway, Pylon, drugi Nexus, 2 gazy, Cybernetics Core, udaje mu się wyjść Probe na zwiad
Soulkey: trzecie Hatchery opóźnione przez Probe, 2 gazy
sOs: Zealot, Stargate, Sentry, Warp Gate, do 4 gazów
Soulkey: Lair, Metabolic Boost (prędkość do Zergling), do 3 Queen, do 4 gazów
sOs: Oracle, Void Ray, trzeci Nexus, do 2 Stargate, zabija 7 Drone swoim Oracle!
Soulkey: Spire, do 6 gazów
sOs: Twilight Council, do 3 Gateway
Soulkey: Evolution Chamber (Ranged), Hydralisk Den, czwarte Hatchery
sOs: Charge, produkcja Void Ray, do 10 Gateway
Soulkey: Roach Warren, Infestation Pit, Grooved Spines (zasięg do Hydralisk)
sOs: produkcja Phoenix, presja 2-4 Void Ray i Zealotami – Zerg odpycha Protossa pierwszymi Hydraliskami
Soulkey: Pathogen Glands (dodatkowa energia dla Infestor)
sOs: bardzo silny atak po zrobieniu około 6 Phoenixów – niszczy Hydraliski kombinacją Zealot / Void Ray / Phoenix
Dość nietypowe otwarcie Zerga – 9 Pool do ekspansji, ale przy zaledwie 2 Zerglingach. Czemu SoulKey zagrał coś takiego? Obawiał się najwyraźniej cannon rusha ze strony sOs’a, ale być może to byłaby jeszcze lepsza odpowiedź na zagranie 2 Gateway pod jego bazą.
Tak czy inaczej, to otwarcie bardzo spowolniło Zerga, a opóźnione trzecie Hatchery było dodatkowym opóźnieniem.
Protoss zajmuje późno kolejne gazy i docelową presję gra na kombinacji Zealotów z szarżą i Phoenixów. To nie miałoby prawa jednak zadać takich obrażeń, gdyby nie szybkie Void Raye, które zmusiły soO do zagrania w odpowiedzi Mutalisków.