spl_foreign_casters vod

Proleague 2014, Round Robin, tydzień 5 – KT vs IM, Flash (T) vs ByuL (Z)


Dzisiaj przygotowałem dla Was analizę decydującej gry w spotkaniu pomiędzy KT Rolster i Incredible Miracle. Na mapie Out Boxer zmierzyli się Lee „Flash” Young Ho (Terran, KT Rolster) oraz Han „ByuL” Ji Won (Zerg, Incredible Miracle). Oglądając tę grę doszedłem do wniosku, że można się z niej wiele nauczyć nt. tego, jak grać przeciwko Zergowi jednostkami mechanicznymi i jaka jest najlepsza odpowiedź Zerga.

Nagranie


Mapa: Out Boxer

Flash (Terran): Supply Depot, Barracks, 1 gaz, 2 Marine, drugi Command Center, Reactor, Supply Depot
ByuL (Zerg): najszybsza ekspansja Overlord, drugie Hatchery, (18) 1 gaz, (17) Spawning Pool, Overlord
Flash: Factory, produkcja Hellion, Starport, do 2 gazów, Starport, w tym momencie 21 SCV + 2 Orbital
ByuL: do 3 Queen, 2 Zerglingi, Metabolic Boost, dalsza produkcja Zergling, w tym momencie 26 Drone
Flash: Banshee z Cloak, wychodzi swoimi 4 Marines
ByuL: kontratakuje Zerglingami, ale tylko przez chwilę odcina wydobycie w ekspansji i zabija 1 SCV
Flash: Armory, w tym momencie 27 SCV + 2 Orbital
ByuL: Roach Warren, do 2 gazów, trzecie Hatchery, Spore Crawlers, do 4 gazów, produkcja Roach, w tym momencie 39 Drone
Flash: Bunker w ekspansji, trzeci Command Center (w bazie), do 3 gazów, presja 2 Banshee i 8 Hellbat na trzecią bazę Zerga, ale zostaje odepchnięty przez 3 Queen, Spore i kilka Roach
ByuL: Evolution Chamber (Ranged), Glial Reconstitution (prędkość do Roach), odcina wydobycie w ekspansji kilkoma Zerglingami
Flash: do 3 Factory (1 Reactor / 2 Tech Lab), do 4 gazów, kolejna próba ataku, bardzo niekorzystna wymiana, traci 10-12 Hellbatów nie zadając większych strat
ByuL: Spire, do 6 gazów, kontratakuje Roachami – znowu odcina wydobycie i zabija trochę SCV, ale gra bardzo niekorzystną wymianę
Flash: Engineering Bay, produkcja Thor / Hellbat
ByuL: czwarte Hatchery, do 2 Evolution Chamber, produkcja Mutalisk
Flash: Turret, uruchamia trzecie wydobycie, dodaje 1 Siege Tank; wymienia Banshee za Queen, kilka Drone i ograniczenie wydobycia z 1 gazu
ByuL: Infestation Pit, naciska Roachami – dobre wymiany, odcina drugie wydobycie Terrana
Flash: stabilizuje grę, czwarty i piąty Command Center (w bazie), do 4 Factory (1 Reactor / 3 Tech Lab)
ByuL: piąte i szóste Hatchery (ekspansja i w bazie), produkcja Swarm Host, Hive
Flash: uruchamia czwarte wydobycie, dodaje Vikingi, szósty i siódmy Command Center (w bazie), do 8 gazów
ByuL: Ultralisk Cavern, dodaje Infestory i Ultraliski
Flash: ósmy Command Center (w bazie), do 3 Starport, ląduje Vikingami i przechwytuje sporo Swarm Hostów!
ByuL: próbuje przełamać obronę Terrana – odcina trzecie wydobycie, gra bardzo korzystne wymiany Ultraliskami i Zerglingami
Flash: dodaje Raveny i Banshee, uruchamia piąte wydobycie i próbuje utrzymać obronę na obu kierunkach
ByuL: dodaje Vipery, zmienia kierunek ataku na piąte wydobycie Terrana, niszczy piątą bazę i znowu gra bardzo dobre wymiany
Flash: uruchamia wydobycie na wyspie
ByuL: atakuje na zmianę z dwóch kierunków i na wyspę, Terran nie jest w stanie utrzymać w 3 punktach dostatecznie dużej obrony
Flash: próbuje kontratakować kombinacją Vikingów, Banshee i Ravenów
ByuL: duże przejście w Mutaliski – niszczy armię powietrzną Terrana, jego bazę na wyspie
Flash: próbuje grać na wymianę baz Thorami, ale ma za małą armię

Flash próbuje ugrać jak najwięcej Hellbatami i Banshee, ale odpowiedź ByuL’a jest idealnie skrojona na tego typu ataki. Co ciekawe, mimo tak dobrej wymiany, nawet połączenie Mutalisk / Roach nie jest w stanie przełamać obrony Terrana – a może zabrakło konsekwencji w produkcji Roach?
Od Terrana możemy nauczyć się rozwijania mecha – bardzo dynamicznie zajmuje kolejne ekspansje i sprytnie dzieli obronę na dwa kierunki potencjalnego ataku. W tej grze widzimy kilka efektywnych połączeń jednostek – od Hellbat z Banshee, przez 1 Siege Tank z Thorami i Hellbatami, po Vikingi z Banshee i Ravenami.
Zerg za to pokazuje nam słabe strony w terrańskim mechu – atakuje na zmianę na dwóch kierunkach wykorzystując przewagę mobilności, gra szybkie przejścia i wymusza sytuacje, w których Terran musi pozostawić swoje kosztowne Siege Tanki bez dodatkowej asysty.


Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>