mlg_scarlett vod

MLG Anaheim 2014 – Pool Play – Polt (T) vs Scarlett (Z)


Jak tam zaczął się nowy tydzień w pracy, szkole, na studiach? Dzisiaj na osłodę mam dla Was kolejną grę z turnieju MLG Anaheim 2014, z fazy Pool Play. Studiujący w USA Koreańczyk Choi „Polt” Seong Hun (Terran, CM Storm) zmierzył się z Sasha „Scarlett” Hostyn (Zerg, Team Acer; ciekawostka dla tych, którzy nie wiedzą – Sasha to transseksualistka). Gra jest świetnym materiałem szkoleniowym, ponieważ w tej grze bardzo długo przeciągał się typowy dla rozwinięcia pojedynku między Zergiem i Terranem scenariusz – starcie piechoty z kombinacją Mutalisków, Zerglingów i Banelingów. Polecam!

Nagranie

Analiza i komentarz


Mapa nr 3 (decydująca): Habitation Station LE

Polt (Terran): szybka ekspansja Supply Depot, Barracks, Orbital Command, Marine, drugi Command Center, Supply Depot
Scarlett (Zerg): najszybsza ekspansja Overlord, drugie Hatchery, Spawning Pool, Overlord, 1 gaz
Polt: zestrzelił Ovelorda! Bunker w ekspansji, 2 gazy
Scarlett: 2 Queen, Metabolic Boost, 2 Zerglingi
Polt: Factory, Reactor, do 3 Barracks (1 Reactor / 2 Tech Lab), Engineering Bay (+1 do ataku)
Scarlett: produkcja Zergling, w tym momencie 37 Drone
Polt: produkcja Hellion, w tym momencie 30 SCV + 2 Orbital
Scarlett: przejmuje 4 Marine Zerglingami, trzecie Hatchery, do 2 gazów
Polt: Stimpack, Combat Shields, produkcja Marauder / Marine / Hellion
Scarlett: do 3 gazów, 2 Evolution Chamber (Melee), Baneling Nest, Lair
Polt: presja 6 Hellionami, zabija 3-4 Drone
Scarlett: Spore Crawler, do 4 gazów, Spire, Centrifugal Hooks (prędkość do Baneling)
Polt: Starport, do 4 gazów, atak piechotą i Hellionami – niszczy trzecią bazę Zerga, w tym momencie 53 SCV + 2 Orbital przeciwko 43 Drone
Scarlett: produkcja Mutalisk, nowe trzecie Hatchery
Polt: do 5 Barracks (3 Reactor / 2 Tech Lab), drugi Engineering Bay, Armory (przy 1/1), produkcja Widow Mine i Medivac, wymusza anulowanie trzeciego Hatchery
Scarlett: stabilizuje grę, odbudowuje trzecie Hatchery
Polt: Turret, trzeci Command Center, atakuje przy 2/2 na piechocie
Scarlett: doprowadza do bardzo dobrej wymiany, kontruje atak Terrana 12 Mutaliskami i Zerglingami / Banelingami!
Polt: do 8 Barracks, do 2 Factory, uruchamia trzecie wydobycie, czwarty Command Center (w nowej bazie)
Scarlett: do 6 gazów, czwarte Hatchery
Polt: Drilling Claws (szybsze zakopywanie Widow Mine), presja na czwartą bazę Zerga (zmusza do anulowania) i pojedynczy drop Marine do głównej bazy, piąty Command Center (w bazie)
Scarlett: nowe czwarte Hatchery (tym razem złota ekspansja)
Polt: uruchamia czwartą bazę (Planetary Fortress), szósty Command Center
Scarlett: dobra wymiana na środku mapy, uruchamia złotą ekspansję, Infestation Pit, Hive
Polt: uruchamia złotą ekspansję (Planetary Fortress), gra presję i korzystne wymiany na dwóch kierunkach, ale nie jest w stanie skontrować żadnej bazy Zerga
Scarlett: do 8 gazów
Polt: do 6 gazów (dopiero!) dodaje Thory, siódmy Command Center (w bazie), dzięki Thorom jego presja doprowadza do coraz lepszych wymian, przełamuje obronę Zerga – gg

Bardzo dobra szybka presja z Marauderami zaskakuje Zerga. Scarlett z kolei świetnie stabilizuje grę – zwróćmy uwagę, jak dobrze dzieli wydawany gaz na Mutaliski i Banelingi oraz jak długo tą kombinacją wojska jest w stanie odpierać ataki Polta i to z bardzo dobrymi wymianami. Polt z kolei wie, jak dużym zagrożeniem jest kontratak Mutalisków i dlatego długo pozostaje przy dwóch bazach.
Odpowiedzią Polta na kompozycję armii Zerga jest druga fabryka i najpierw masowa produkcja min, a potem dodanie jeszcze Thorów – to z obstawą tych jednostek jego piechota zaczyna się dobrze wymieniać na jednostki Zerga.


Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>