mlg_major_vs_life vod

MLG Anaheim 2014 – Pool Play – MajOr (T) vs Life (Z)


Na wtorkowy „VOD do kawy” wybrałem dla Was spotkanie z turnieju Major League Gaming w Anaheim. W meczu do dwóch zwycięstw zmierzyli się Meksykanin Juan Carlos „MajOr” Tena Lopez (Terran, obecnie bez drużyny) i prawdziwy senior koreańskiej sceny Lee „Life” Seung Hyun (Zerg, StarTale).

Nagrania z analizą i komentarzem

Mapa nr 1: Overgrowth LE

MajOr (Terran): bezpiecznie Supply Depot, Barracks, Marine… widzi zagranie przeciwnika i stawia Bunker w ekspansji, Supply Depot
Life (Zerg): ofensywna ekspansja, Overlord, drugie Hatchery (w naturalnej ekspansji Terrana!), 1 gaz, Spawning Pool
MajOr: Factory, Reactor, drugi Command Center
Life: anuluje ofensywne Hatchery, gra drugie i trzecie Hatchery (ekspansje), Metabolic Boost (przerywa wydobycie gazu)
MajOr: Starport, produkcja Hellion, Medivac, w tym momencie 22 SCV + 2 Orbital
Life: do 3 Queen, produkcja Zergling, w tym momencie 29 Drone
MajOr: Armory, Viking
Life: do 35 Drone, Roach Warren, do 2 gazów, produkcja Roach / Zergling
MajOr: presja na trzecią bazę Zerga (Medivac, 6 Marine, 7 Hellbat), Stimpack, Bunker w ekspansji
Life: niszczy w obronie całą armię Terrana
MajOr: trzeci Command Center (w bazie), do 3 Barracks (2 Reactor / 1 Tech Lab), do 4 gazów
Life: Lair, silny kontratak Zergling / Roach, niszczy trzeci Command Center (podczas budowy)
MajOr: do 5 Barracks (4 Reactor / 1 Tech Lab), jeszcze raz trzeci Command Center (w bazie)
Life: 2 Evolution Chamber (Melee), do 6 gazów
MajOr: Combat Shields, 2 Engineering Bay
Life: czwarte Hatchery (w bazie), Baneling Nest
MajOr: produkcja Marine / Marauder / Medivac / Widow Mine
Life: Spire, piąte Hatchery, Centrifugal Hooks (prędkość do Baneling)
MajOr: podwójny drop, niszczy czwartą bazę Zerga (w budowie)
Life: produkcja Mutalisk, jeszcze raz piąte Hatchery (czwarta baza)
MajOr: uruchamia trzecią bazę, do 8 Barracks, do 6 gazów, atak na czwartą bazę Zerga i jednocześnie mały drop do głównej bazy
Life: świetnie kontruje atak na nową bazę, ale traci sporo Drone w głównej bazie, natychmiastowy kontratak Mutalisk / Zergling / Baneling – gg

Już któryś raz z rzędu widzę tego typu otwarcia ze strony Life – gra ofensywne Hatchery, ofensywne ekspansje. Jestem pewien, że to otwarcie jest wycelowane w otwarcia rozpoczęte od Command Center lub Reapera, ale na bezpiecznie zagrane Barrack/Marine musi anulować ofensywną ekspansję. Co ciekawe, potrafi bardzo płynnie przejść z tego otwarcia w podwójną ekspansję przeciwko Terranowi. Naprawdę, każdy Zerg powinien analizować pod tym kątem gry Life’a, bo ma on niesamowite wyczucie, jeśli chodzi o ekspansje.
Life idealnie wręcz kontruje szybkie Hellbaty i to grając minimalną liczbę Queen (3, po 1 na Hatchery). Wielu Zergów wybiera do tego celu większą liczbę Queen, kosztem produkcji Drone lub Roach.
Trzeba przyznać, że MajOr jak na tak złe rozwinięcie gry, naprawdę świetnie wykorzystuje całe swoje wojsko i potrafi wciąż wywierać presję. Zła wymiana podczas jego ostatniego ataku jest jednak natychmiast wykorzystana przez Life’a, który niszczy rywala szybkim kontratakiem – od razu idzie do głównej bazy Terrana, nawet nie próbuje kontrować trzeciej bazy.


Mapa nr 2 (od 18:30): King Sejong Station LE

MajOr (Terran): bezpieczna ekspansja Supply Depot, Barracks, 1 gaz, Reaper, Reactor, drugi Command Center
Life (Zerg): najszybsza ekspansja Overlord, drugie Hatchery, Spawning Pool, 1 gaz
MajOr: Supply Depot, Factory
Life: do 2 Queen, Metabolic Boost
MajOr: Starport, produkcja Hellion, w tym momencie 21 SCV + 2 Orbital
Life: produkcja Zergling, w tym momencie 26 Drone
MajOr: do 2 gazów, Banshee
Life: atak Zerglingami, zatrzymuje całe wydobycie Terrana, Lair, do 3 gazów, Roach Warren
MajOr: stabilizuje grę, Viking, do 2 gazów, w tym momencie 30 SCV + 2 Orbital
Life: trzecie Hatchery, Glial Reconstitution (prędkość do Roach), produkcja Roach, w tym momencie 42 Drone
MajOr: Stimpack, trzeci Command Center (w bazie), do 3 Barracks, do 4 gazów, 2 Engineering Bay
Life: atak Roach na drugą bazę Terrana (przez kamienie) – gg

Trudno nie zgodzić się z komentatorami – Life jest nieprzewidywalny w swojej grze. Decyduje się zagrać przełamanie Zerglingam – żeruje na poczuciu Terrana, że przy takim dystansie gra samymi Zerglingami jest zbyt ryzykowna i nieopłacalna.
Pod zasłoną ataku wzmacnia swoją ekonomię do takiego poziomu, żeby natychmiast przejśc do kolejnego ataku – tym razem Roachami. W grze Life’a widzę geniusz Blackmana z najlepszych lat – Koreańczyk potrafi grać bardzo szybkie, krótkie skoki ekonomia/armia i robi to za każdym razem trochę inaczej, przez co staje się przeciwnikiem nieprzewidywalnym.


Trzeciej gry nie było, Life wygrywa 2:0!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>