od_zera_do_progamera_027 terran tv

Od zera do progamera #27 – podstawy tworzenia otwarć


Kolejny odcinek z cyklu Od zera do progamera i kolejne zmiany od strony realizacji. Mam nadzieję, że jakość obrazu i kierunek zmian Wam odpowiada, a treść prezentowaną w takich warunkach się lepiej ogląda.

Wczoraj grało mi się wyjątkowo lekko – jakoś tak bez presji, mimo zamiaru awansu do ligi Master w najbliższym czasie. Ostatnio utwierdzam się w przekonaniu, że regularne myślenie o grze i analizowanie turniejów w ramach cyklu VOD na stronie daje mi więcej, niż sama gra. Siadam do gry wypoczęty, z głową pełną pomysłów czekających na sprawdzenie ich w praktyce. Analiza gier na wysokim poziomie znacząco przyspiesza moją ocenę sytuacji i przez to czuję, że z każdym tygodniem jestem wyraźnie mocniejszy decyzyjnie – chociaż oczywiście jeszcze długa droga przede mną.

Podstawy tworzenia otwarć

Tworzenie własnych otwarć to przypuszczalnie najbardziej mozolny etap przygotowań do gry, ale moim zdaniem to dzięki mnogości grywalnych otwarć StarCraft jest tak interesującą grą. W tym odcinku postanowiłem Wam przedstawić szereg reguł, którymi możemy kierować się przy tworzeniu otwarć bez względu na zmiany w balansie i mechanice gry.

Nagranie z audycji

Część 1/2:

Część 2/2:


1 komentarz on Od zera do progamera #27 – podstawy tworzenia otwarć

  1. Ostatnia gra tvt. Miałeś nadwyżki 3k/3k a tylko 1 fabrykę na czołgi… Nie miałeś prawa wygrać tej gry w ten sposób nie robiąc dropów i niszcząc produkcji. On miał czołgi w ilości „masa krytyczna”, czyli ciężko pod to podejść, bo jedna salwa robi masakrę z piechoty.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>