od_zera_do_progamera_019 terran tv

Od zera do progamera #19 – jak uzyskać przewagę w armii?


W ostatnim w tym tygodniu, czwartkowym odcinku z cyklu Od zera do progamera, zapraszam do dyskusji na temat elementarnego pytania, które musi zadać sobie każdy gracz StarCrafta – jak uzyskać przewagę w armii? W lidze diamentowej oscyluję wokół pierwszej dziesiątki zawodników w mojej dywizji, ale jednocześnie patrząc na statystyki widać, że podsuwani mi teraz przez system przeciwnicy grają na zbliżonym do mnie poziomie, bo ostatnie gry wygrywam w podobnej liczbie do przegranych. Czuję jednak, że moje decyzje w grze są coraz lepsze, zwłaszcza jeśli chodzi o kompozycję wojska i ruchy głównej armii. Czuję również, że jeśli tylko uda mi się jeszcze poprawić płynność produkcji i zmniejszyć liczbę błędów w kontroli podczas decydujących starć, powinienem awansować do ligi master.

Jak uzyskać przewagę w armii?

Warunki zwycięstwa w StarCrafcie (zniszczenie wszystkich budynków przeciwnika) oraz stosunkowo małe odległości między zawodnikami na mapach powodują, że w absolutnej większości gier wygrywa ten zawodnik, który będzie w stanie wyprodukować silniejszą (bo niekoniecznie większą) armię. Między grami starałem przeanalizować z Wami wszystkie czynniki, które mają wpływ na siłę naszej armii względem przeciwnika.

Nagranie z audycji

Część 1 (krótki wstęp przed właściwym programem):

Część 2:


7 komentarzy on Od zera do progamera #19 – jak uzyskać przewagę w armii?

  1. Często tak mam, że nawet jeżeli mam przewagę w wojsku to i tak przegrywam często bitwy. Nie potrafię walczyć dużymi armiami. Muszę doprowadzać do sytuacji, gdzie mam znaczną przewagę w produkcji wojska lub wykończyć przeciwnika we wcześniejszym etapie gry. W starcraft brood war jak przegrałem walkę posiadając większą armię to po obejrzeniu repleya lub nawet podczas gry byłem wstanie zrozumieć dlaczego tak się dzieje i wyciągnąć wnioski, w starcraft 2 tego nie potrafię, teraz takie pytanie do zawodników typowo brood warowych, czy też tak macie w starcraft 2? Czy wiecie dlaczego tak się dzieje? Czy to zależy od mechaniki gry czy od czegoś innego?

    • Ja mam wrażenie, że to musi wynikać albo z gorszej kompozycji armii albo z gorszej kontroli dużą armią (tej warto się uczyć w pierwszej kolejności, bo kontrola mniejszą grupą może być tylko prostsza). To, co zwróciło moją uwagę najbardziej już podczas bety SC2, to że mała zmiana w kompozycji armii potrafiła wpłynąć bardzo mocno na przebieg bitwy – głównie przez system twardych kontr oraz przez fakt, że jednostki w SC2 w porównaniu do SC:BW zadają więcej obrażeń.

      /R

    • Do tego co napisał Raven dodałbym teren i czas walki. Miałeś lepsze upgrady? Czy byłeś odpowiednio przygotowany, miałeś rozłożone jednostki tak że wszystkie praktycznie od razu zaczęły zadawać obrażenia(szczególnie te kluczowe)? Można zauważyć że zawodowi gracze tak szybko nie zbierają się do dużej bitwy, często jest to poprzedzone podchodami i ganianiem się po mapie zanim zdecydują się na bitwę.

      • Upgrady mam porównywalne, czasem większe, czasem mniejsze, jeśli chodzi o rozłożenie armii to może nie do końca, lecz oni też nie za bardzo mają, raczej chodzę pojedynczymi unitami (dt) po mapie.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>