StarCraft II Beta – Patch 7 (wersja 0.9.0.14621B)
Nie możecie się podłączyć do Battle.Netu? Bez obaw, Blizzard właśnie umieszcza nowy patch do bety Starcrafta 2 na serwerze europejskim. W już siódmym z kolei patchu przyszła pora na kolejną porcję zmian balansowych oraz jedną poprawkę związaną z pracą silnika gry na niektórych procesorach.
Patch wzmacnia obronę statyczną (Missile Turret, Photon Cannon, Spine Crawler i Spore Crawler), co jest zapewne odpowiedzią na apele graczy, że budynki te nie odgrywają zbyt dużej roli w obronie. Osłabiono Psi Stormy (mniejszy zasięg), Broodlordy (mniejsze obrażenia) i Roache (jeszcze słabsza regeneracja), zaś Terranom po ostatnim patchu postanowiono poprawić humor trochę wytrzymalszymi Banshee oraz dodaniem atakowi przeciwlotniczemu Thorów obrażeń obszarowych (obrywają również jednostki obok).
Pełna lista zmian po polsku oczywiście w treści newsa.
ZMIANY BALANSOWE
- TERRAN
- Banshee
- Ilość punktów życia jednostki zwiększono ze 130 do 140.
- Missile Turret
- Obrażenia zadawane przez pociski zwiększone z 7+7 vs Armored do 12.
- Thor
- Obrażenia ataku przeciwlotniczego zostały zmniejszony z 10+6 vs Light do 8+4 vs Light.
- Atak przeciwlotniczy zadaje teraz obrażenia obszarowe w promieniu 0.5.
- Banshee
- PROTOSS
- High Templar
- Promień czaru Psi Storm został zmniejszony z 2 do 1.5.
- Photon Cannon
- Ilość punktów życia i tarcz budynku została zwiększona ze 125/125 do 150/150.
- High Templar
- ZERG
- Broodlord
- Obrażenia zadawane przez jednostkę zmniejszone z 25 do 20.
- Roach
- Ulepszenie Organic Carapace już nie powiększa regeneracji niezakopanym jednostkom.
- Spine Crawler
- Obrażenia zadawane przez atak zmienione z 20+10 vs Armored do 25+5 vs Armored.
- Odstęp pomiędzy atakami zmniejszony z 2.2 do 1.6.
- Spore Crawler
- Koszt budynku zmniejszony ze 100 do 75.
- Broodlord
NAPRAWIONE BŁĘDY
- Poprawiono błąd, przez który gracz tracił synchronizację w grze, gdy grał przeciwko użytkownikom z określonymi typami procesora.
Źródło: post na forum Battle.net od Xordiah (RTS Community Team, Blizzard Europe).
Terrek jest i tak za słaby. Po kilku grach na tym patchu nie ma już problemu Mutalisków, ale ciągle Mutale + hydra + baneling = miazga. Jak taki combo zatrzymać?
przypuszczam ze najlepie by bylo gdyby nie bylo problemu z zadna jednostka i kombo ? wtedy by byl balans ?
MMM z dobrym micro bez problemu. Mariny > Muty + hydry, maraudery > banelingi. Pilnuj tylko zeby maraudery staly z przodu. Jesli zerg wskazuje na riny, stim+back. Tak ja to widze.
Jak dla mnie nowa „suka” powinna się mimo wszystko robić szybciej, no i canona mogli by jeszcze troszeczkę wzmocnić nawet przy ewentualnym podniesieniu kosztów.
A roache, banelingi>mariny, hydry>marauderzy.
Prawda jest taka, że wojsko zerga za tą samą ilość minerałów jest o wiele mocniejsza od terrana.
Dokładnie
Jak chcesz wygrać TvZ to musisz jak najwięcej męczyć przeciwnika dropami bo w normalnej walce nie wygrasz ( Raveny jeszcze jakoś ratują sytuacje ).
ale Raveny mają bonus tylko przeciw koreańcom i Davidowi Kimowi
A tak na serio to dodawajcie na tyły armii kilka czołgów. One zrobią miazgę z zerga i wtedy MMM + raveny sobie poradzi. Tylko ważne jest żeby expy robić bo na to dużo gazu potrzeba.
Lol nie czaje was. Gram terranem i TvZ to dla mnie najłatwiejszy meczap. Po prostu trzeba grać z głową, dobierać odpowiednie wojsko ze steam pakiem, produkować je bez przerw i koniecznie posiadać medivaki.
ja odkad gram w bete czyli od poczatku jej startu, nie odczuwam jakos niezbalansowanej gry ;P
Po prostu uzywanie mozgu czasami poplaca ;p
@TrusT
Gratuluję, należysz do mniejszości, Blizzard najwyraźniej zupełnie niepotrzebnie balansuje grę średnio raz na 5 dni
/R
Balans na różnych poziomach gry jest różny oczywiście, ale TvsZ jest chyba najgorzej zbalansowanym mu w chwili obecnej, chociaż poprawienie Thorów trochę poprawiło sytuację
/R
to zes mi rave pocisk strzelil ;p ^^ Ale serio nie odczuwam tego jak w jedynce. moze po prostu zroznicowane taktyki do kazdej rozegranej gry cos pomagaja ? Sam nie wiem :p