Starcraft 2 Beta – Patch 1 (wersja 0.3.0.14093)
Pojawił się pierwszy patch do bety, w której został wyraźnie zmieniony balans gry oraz naprawione kilka bugów (w tym jeden, który u posiadaczy niektórych kart graficznych powodował crash w menu gry). Ponadto wszystkie mapy doczekały się poprawionych, aktualizowanych wersji i zmieniły swoje nazwy – np. Lost Temple v3.
Z co ciekawszych zmian balansowych, High Templar stracił prawie nie używaną umiejętność Phase Shift, a dostał klasyczny Feedback (rodem z SC1, taki jak miały Dark Archony). Znacząco został osłabiony atak na budynki Reaperów oraz Mothership, który jednak dostał na pocieszenie stary, dobry Recall! Najmniej zmian dotyczy Zergów, retuszowi uległ Infestor.
Blizzard jednym słowem czuwa i nie ma zamiaru tracić czasu, wydając pierwszy poważny patch po zaledwie tygodniu! Poniżej pełna lista zmian przetłumaczona na polski, zostałem przy angielskich nazwach jednostek / budynków.
StarCraft II Beta – Patch 1 (wersja 0.3.0.14093)
ZMIANY BALANSOWE
- TERRAN
- Viking
- Wartość pancerza jednostki w Fighter Mode (w powietrzu) została zmniejszona z 1 do 0.
- Obrażenia zadawane przez tą jednostkę w Fighter Mode zostały zmienione z 6 (+8 vs Armored) na 10 (+4 vs Armored).
- Reaper
- The damage done from D-8 Charges has decreased from 40 to 30.
- The delay between attacks for D-8 Charges has decreased from 2.5 to 1.8.
- Orbital Command
- Czas budowy tego ulepszenia został zmniejszony z 50 do 35.
- Viking
- PROTOSS
- Observer
- Gravitic Boosters: koszt tego ulepszenia został zmniejszony ze 150 minerałów i 150 gazu na 100 minerałów i 100 gazu.
- High Templar
- Phase Shift: ta umiejętność została usunięta z gry.
- Nowa umiejętność: Feedback – pozbawia wybraną jednostkę całej energii oraz zadaje obrażenia równe odebranej energii.
- Colossus
- Wartość building pathing radius (teraz Colossus może bardziej nachodzić na budynki, mniej się klinuje, ma mniejsze „kółeczko” pod spodem) dla tej jednostki została zmniejszona z .75 do .5625.
- Mothership
- Vortex: koszt użycia tej umiejętności został zwiększony z 75 do 100 energii.
- Vortex: promień działania tej umiejętności został zmniejszony z 3.0 do 2.5.
- Temporal Rift: ta umiejętność została usunięta z gry.
- Wormhole Transit: ta umiejętność została usunięta z gry.
- Nowa umiejętność: Mass Recall – teleportuje wszystkie jednostki gracza we wskazanym obszarze pod Mothership.
- Nexus
- Chrono Boost nie działa już na budynki sojuszników.
- Gateway
- Czas budowy tego budynku został zwiększony z 50 do 65.
- Observer
- ZERG
- Infestor
- Fungal Growth: obrażenia zadawane przez tą umiejętność zostały zmniejszone z 48 do 36.
- Fungal Growth: ta umiejętność uniemożliwia zakopywanie się jednostkom objętym działaniem.
- Neural Parasite: zmieniona funkcjonalność – Infestor rzuca ten czar przez 10 sekund (lub aż zginie). Od teraz umiejętność działa na każdą jednostkę.
- Terran Infestation: koszt rzucenia tej umiejętności został zmniejszony z 50 do 25 oraz Infested Terrans pojawiają się pojedynczo.
- Infestor
NAPRAWIONE BUGI
- Rozwiązano problem powodujący, że użytkownicy otrzymywali w kliencie gry komunikat „Internal Battle.net Error”.
- Wyciszenie (mute) Twojego mikrofonu przestanie powodować wyłączenie się mikrofonu w systemie operacyjnym po wyjściu z gry.
- Proszę zwrócić uwagę na to, że funkcjonalność voice chatu została zaimplementowana tylko częściowo. Istnieje wiele rozpoznanych problemów związanych z voice chatem, które spodziewamy się rozwiązać w następnych patchach.
- Ustawienia graficzne na poziomie „Medium” zostały zoptymalizowane tak, aby lepiej działać na określonych komputerach. W rezultacie usunięto również funkcjonalność „auto-detect” z ustawień graficznych.
- Dodano limit klatek na sekundę w menu gry, aby zapobiec wyświetlania go w wyższej częstotliwości, niż potrzeba – na niektórych kartach graficznych.
Źródło: post na forum Battle.net od Xordiah (RTS Community Team, Blizzard Europe).
przygodę z patchami czas zacząć, coś mi mówi ze na ostatni patch będziemy musieli z 10-15 lat poczekać, a to wcale nic złego Blizzard słynny ze swojego podejścia i perfekcjonizmu po prostu dba o swoje gry usprawniając ją w nieskończoność..
jesteś pewien, że znerfili Reaperów? Zmniejszono im co prawda dmg o 1/4, ale za to zwiększono szybkość ataku o ponad 1/5. Póki co nie mogę tego sprawdzić w praktyce, ale coś czuję, że niewiele to zmieni…
Colossus: Promień ścieżkowania budowy jednostki został zmniejszony z 0,75 do 0,5625. – info z polskiego patcha (chyba).
takie wyjaśnienie też znalazłem:
„Z Colossusem chodzi o kolizje z budynkami, teraz moze przechodzic blizej nich.Chodzilo o to ze czasem blokowal sie miedzy strukturami w bazie.”
@KruczoCzarny
Tak, ale tylko obrażenia vs budynki.
@luk_ash
Dzięki, właśnie też gdzieś wyczytałem.
/R
szkoda że high templarowi zabrali Shifta to była pierwsza umiejętność jaką chciałem przetestować. Jak już to mogli hallucination wywalić. Z drugiej strony feedback na ht też daje fajne możliwości bo nie trzeba tak jak w scbw budowac do nich oddzielnej jednostki.
Będzie dziś znów o 20 relacja Raven?:>
Przy okazji następnej relacji fajnie byłoby poznać też te mniej popularne jednostki: Archony, High Templary, Raveny…
Raven, zapodaj jakiegoś repa z nowego Patcha.
@Kruczoczarny
Jeśliby przyjąć że atak jest instantowy to:
„stary reaper”- 3 serie czyli 7,5 t oraz 120 dmg
„nowy reaper” – 4 serie czyli 7,2 t oraz 120 dmg
Z tego by wychodziło nawet że to boost jeśli oczywiście nic ich nie zabije przez ten czas ;d jeśli się mylę to ktoś mnie poprawi
Drugi patch wyszedł:
http://www.gosugamers.net/starcraft2/news/11466-starcraft-2-beta-patch-2
Jeszcze parę takich patchy i Zergi będą nie do pokonania :/
Ta zmiana ma duże znaczenie przy typowym micro reaperami, czyli hit & run, bo siła jednej salwy spada.
/R
Co do reaperów to chodzi raczej ,żeby trudniej było mikrowac i nie robic move->atack->move->atack z D-8 charges.
Wychodzi teraz, ze Reaperzy maja wiekszy dmg/minute
StarCraft II Beta Patch 2 (version 0.4.0.14133)
Balance Changes
Terran
Banshee
Cloak: This ability no longer requires Fusion Core to research.
Barracks
The build time for this building has decreased from 65 to 60.
Factory
The build time for this building has decreased from 65 to 60.
Reactor
The build time for this building has decreased from 40 to 25.
Reaper
The build time for this unit has increased from 30 to 40.
Nitro Boost: The build time for this upgrade has increased from 90 to 100.
Starport
The build time for this building has decreased from 55 to 50.
Tech Lab
The build time for this building has decreased from 30 to 25.
Protoss
Mothership
The build time for this unit has increased from 120 to 160.
The food cost of this unit has increased from 6 to 8.
The number of shots fired by this unit has decreased from 8 to 6.
The shield of this unit has decreased from 400 to 350.
The health of this unit has decreased from 400 to 350.
The acceleration of this unit has decreased from 1.3125 to 0.3125.
The deceleration of this unit has increased from 0 to 1.
Zerg
Corruptor
The damage done by this unit has increased from 12 (+8 massive) to 12 (+10 massive).
Ciekawe poprawili timingi terran i znerfili mothershipa
a tak BTW Raven gratuluje drugiego miejsca:
http://www.esportsfrance.com/actualites/21055/
PS. Mam pytanie dlaczego nie mogę pisac no forum i w shoutboxie mimo ,że jestem zalogowany??
jak wchodzisz w forum/shoutbox to tam na gorze masz jeszcze raz rejestracje ktora trzeba przejsc zeby pisac na forum i shout